Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 30 grudnia 2013

Hydraulika siłowa - wstęp


Maszyny naszych czasów

Zastanawialiście się kiedyś jak to jest, że wielkie, przemysłowe maszyny pracują z niebywałą precyzją i wykonują skomplikowane prace. Niewiele osób wie, że to właśnie dzięki cieczy, te prace są możliwe. Oczywiście, samo nalanie wody do maszyny, nie sprawi, że stanie się ona specjalistycznie pracującym sprzętem. Znaczenie ma tu odpowiednia wykorzystanie płynu pod ciśnieniem, dzięki prawu Pascala, tworząc napęd hydrauliczny. Co więcej taki układ hydrauliczny aby sprawnie działał musi składać się z wielu różnych elementów, m. in:

  •  Przystawka odbioru mocy (PTO)
  •  Pompa hydrauliczna
  •  Zbiornik z cieczą hydrauliczną
  •  Siłownik hydrauliczny (cylinder)
  •  Silnik hydrauliczny
  •  Rozdzielacz hydrauliczny
  •  Sterownik hydrauliczny

Hydraulika siłowa jest popularniejsza niż się wydaje.

Obecnie systemy hydrauliczne są bardzo ważnym źródłem przekazywania mocy. Między innymi dlatego, że dzięki niej olbrzymia energia, może być przenoszona za pomocą niewielkich rur, węży elastycznych i siłowników. Dodatkowo są one wszechstronne, dokładne oraz łatwe w sterowaniu.




To tak kilka słów wstępu. Zapraszam do czytania blogu w którym pojawi się więcej informacji i ciekawostek na temat fascynującego świata hydrauliki siłowej.

19 komentarzy:

  1. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie na takiej hydraulice ja się niestety nie znam, ale na pewno są odpowiedni fachowcy od tego. Ja za to interesuję się studniami głębinowymi. Czytałem również niedawno o głębinowych pompach śrubowych https://www.dostudni.pl/glebinowe-pompy-srubowe-czym-sa-jakie-sa-ich-zalety-i-wady,b71.html i muszę przyznać, że są one naprawdę ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie zostało to napisane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie jest to nadal trochę niezrozumiałe, ale staram się cały czas uczyć na temat hydrauliki. Dlatego właśnie jak czytałam na stronie https://powerrubber.com/uszczelnienia-ruchu-obrotowego/ to również i uszczelnienie jest dość istotne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie taka hydraulika jest dziś bardzo często wykorzystywana, ale moim zdaniem najważniejsza jest i tak hydraulika wodna. Ja ostatnio miałam małą awarię z rurami ale n szczęście hydraulik https://darek-hydraulik.pl/ bez problemu poradził sobie z awarią.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam wszystkich zainteresowanych, poniewaz chciałbym Wam polecić pewną oferte, z której sam korzystam reagularnie. Polecam Wam stronę https://komatsu-czesci.pl, gdzie znajdziecie części komatsu w najlepszej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bez specjalistycznych maszyn i urządzeń żadna produkcja nie mogłaby się odbyć. Dlatego dobrze wiedzieć na jakie firmy warto stawiać. Jeśli chodzi o siłowniki hydrauliczne https://rotorprasy.pl/oferta/silowniki-hydrauliczne-produkcja/ i inne urządzenia to firma Rotor ma bardzo dobrą ofertę dla klientów. To firma z dużym doświadczeniem i wysokiej jakości produktami i usługami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ogólnie dla mnie takie kwestie to jest wielka niewiadoma i przede wszystkim skupiam się na zlecaniu wszelkich naprawa profesjonaliście. W takiej sytuacji wiem, że hydraulik https://hydraulik.wroclaw.pl/ nigdy mnie nie zawiedzie w takich naprawach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Co do hydraulik, to też warto wiedzieć gdzie pompy rexroth naprawa jest możliwa. Bo to też ważny element poszczególnych maszyn... Ja z tego co wiem, to firma Manflex jest w tym zakresie niezawodna. Można to sprawdzić w razie co sprawdzić...

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobrze ktoś to wymyślił, napęd hydrauliczny jest niezawodnym rozwiązaniem i tak naprawdę stosowany jest w zdecydowanej większości maszyn budowlanych, drogowych, kolejowych. W razie awarii poszczególnych systemów to wiele z nich można poddać regeneracji, na pewno pompę hydrauliczną https://banat.pl/naprawa-regeneracja/regeneracja-pomp-hydraulicznych/ .

    OdpowiedzUsuń
  14. Warto też zadbać o odpowiednie ogrzewanie domu. Myślę, że powietrzne pompy ciepła: http://hap.pl/pl/menu/ogrzewanie/pompy-ciepla/powietrzne-441 to bardzo dobry wybór. Coraz więcej osób decyduje się na to rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Usługi hydrauliki siłowej odgrywają kluczową rolę w wielu branżach. Kiedy potrzebowałem naprawy hydraulicznej, skontaktowałem się z https://hydro-dex.com/, i nie zawiodłem się. Szybka reakcja, profesjonalizm i skuteczność działania to cechy, które wyróżniają ten zespół.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wybudujemy żadnego budynku bez pomocy specjalistycznych maszyn. Warto więc wiedzieć, gdzie można ich szukać. Bardzo bogatą ofertę ma firma Interhandler, która oferuje między innymi wynajem maszyn budowlanych. Myślę, że może Was ona zainteresować.

    OdpowiedzUsuń